NFON AG presenteert Cloudya

• Cloudya is de toekomst van zakelijke communicatie
  • Cloudya is eenvoudig, onafhankelijk en betrouwbaar
  • Press-Kit

De toekomst

NFON AG, de enige pan-Europese aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud, heeft vandaag zijn nieuwe kernproduct voorgesteld: Cloudya. De volledig nieuw ontwikkelde telefonieoplossing combineert eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid in een geïntegreerde gebruikersinterface. Dit gebeurt platformonafhankelijk en via één login. De oplossing zorgt voor toegankelijkheid op elk moment en vanaf elke locatie. Ofwel via de browser, de desktop-app, de mobiele app of via bureautelefoon op de werkplek. “Cloudya is de toekomst van de bedrijfscommunicatie en de volgende belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van de NFON Group”, aldus Hans Szymanski, CEO en CFO van NFON AG. “Met Cloudya etableren wij een nieuwe benchmark op de Europese markt en leggen we de basis voor een dynamische en constante ontwikkeling op weg naar een uitgebreid UCaaS-aanbod van NFON AG.”

De markt

De markt voor cloud telefonie-oplossingen is nog jong en groeit continu in Europa. De jaarlijkse groei bedraagt 16 procent en voor 2022 worden er 26 miljoen cloud telefoonaansluitingen verwacht. Deze ontwikkeling wordt verder versterkt door de nog steeds toenemende trend van mobiele communicatie en continu veranderende werkpraktijken. “De markt schreeuwt letterlijk om oplossingen die deze ontwikkelingen aankunnen”, zegt Markus Krammer, Vice President Product & New Business. “Oplossingen die aan deze behoefte kunnen voldoen met eenvoudige en handige tools en zo digitalisering, transformatie en efficiëntie-verbetering van Europese bedrijven bevorderen en ondersteunen, zijn enorm handig in een steeds complexere en snellere werkomgeving. Cloudya staat voor apparaat-onafhankelijke en intuïtieve communicatie met een speciale focus op absoluut eenvoudig gebruik - altijd, overal en op elk apparaat. Cloudya is de basis voor toekomstige geïntegreerde samenwerkingsdiensten en werd ontwikkeld voor de digitale werkomgeving van morgen, met onder meer screen sharing, chat en video.”

De technologie

Cloudya is gebaseerd op de nieuwste web-technologieën zoals WebRTC (Web Real-Time Communication). Dit betekent bijvoorbeeld dat updates voor de gehele Cloudya suite met minimale inspanning beschikbaar kunnen worden gesteld – ongeacht browser, app of besturingssysteem. “Het gebruik van moderne tools zoals WebRTC en krachtige JavaScript-frameworks helpt ons te de hoogste kwaliteit, veiligheid en ontwikkelingssnelheid te bereiken”, zegt Jan-Peter Koopmann, CTO bij NFON AG. Cloudya is een eigen ontwikkeling van NFON AG en combineert een soepele gebruikerservaring (UX) met de hoge beschikbaarheid en constante perfectie van de backend. Jan-Peter Koopmann: “Een frontend, hetgeen de gebruiker ziet, kan alleen maar zo goed zijn als de backend met al zijn talloze verborgen processen. Cloudya is de basis van alle toekomstige ontwikkelingen.”

De vrijheid

Voor het eerst biedt NFON AG met Cloudya een Europabreed en homogeen tariefmodel. “Cloudya is de uniforme en centrale communicatie-interface voor de gebruikers”, zegt César Flores Rodríguez, Chief Sales Officer van NFON AG. “Cloudya is veel meer dan alleen een nieuw product. Cloudya is een essentieel onderdeel van een paradigmawisseling dat ons zal helpen de groeiende markt in Europa te bedienen en zal bijdragen aan het bereiken van ons doel: de Europese markt domineren. De nieuwe vrijheid van bedrijfscommunicatie is eenvoud, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid. Dit omvat bijvoorbeeld eenvoudige en uitgebreide log-in, plug-and-play implementatie, intuïtieve bediening, vrije apparaat-keuze, maximale beschikbaarheid, de hoogst mogelijke standaarden voor gegevensbeveiliging en nog veel meer.”

Cloudya zal vanaf 1 november 2018 beschikbaar zijn voor Chrome. Tot 1 februari 2019 worden achtereenvolgend de mobiele apps voor iOS (vanaf 10.0) en Android (vanaf 7.0) en de desktop apps voor MacOS (vanaf 10.12) en Windows 10 inclusief de browserversies voor Safari en Firefox gelanceerd

Over NFON AG

NFON AG heeft zijn hoofdkwartier in München en is de enige pan-Europese cloud PBX- aanbieder. Het bedrijf telt meer dan 15.000 bedrijven in 13 Europese landen tot zijn klanten. Met Cloudya biedt NFON een gebruiksvriendelijke, onafhankelijke en betrouwbare oplossing voor geavanceerde zakelijke communicatie uit de cloud. Verdere hoogwaardige en branche-specifieke oplossingen maken het portfolio op het gebied van cloud-communicatie compleet. Met onze intuïtieve communicatieoplossingen stellen we Europese bedrijven in staat om hun werk elke dag een beetje te verbeteren. NFON is de nieuwe vrijheid in zakelijke communicatie. www.nfon.com

Press-Kit

Hans Szymanski, CEO & CFO; Jan-Peter Koopmann, CTO; César Flores Rodríguez, CSO; Markus Krammer, VP Products & New Business; logo en icon van Cloudya.

PR contact

Axicom
Marcus Birke
marcus.birke@axicom.com

Disclaimer

This press release contains forward-looking statements regarding NFON AG ("NFON") or the NFON Group and its subsidiaries, including assessments, estimates and forecasts regarding the financial position, business strategy, plans and objectives of management and future operations of NFON and the NFON Group. Forward-looking statements are subject to known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause the results of operations, profitability, performance or results of NFON or the NFON Group to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements. These forward-looking statements are made as of the date of this press release and are based on numerous assumptions that may prove to be incorrect. NFON makes no representations and assumes no liability with regard to the proper presentation, completeness, correctness, appropriateness or accuracy of the information and assessments contained herein. The information contained in this press release is subject to change without notice. They may be incomplete or abbreviated and may not contain all material information relating to NFON or the NFON Group. NFON assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements or other information contained herein, whether as a result of new information, future events or otherwise. This press release is not an offer to buy or subscribe for securities and should not be construed as a basis for investment decisions in NFON or the NFON Group, in whole or in part.