Afscheid: Vaarwel ISDN, hallo cloud

• Na ISDN: moderne business-communicatie uit de cloud
  • Nederland drijvende kracht achter digitalisering in Europa

Vaarwel ISDN, hallo cloud
NFON AG, de enige pan-Europese aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud, ziet het officiële einde van ISDN gisteren, 1 september, als een kans voor Nederlandse bedrijven om hun communicatie-infrastructuur toekomstbestendig te maken. Ongeacht de sector en de grootte van de organisatie kan elk bedrijf met een telefoonsysteem uit de cloud de bedrijfscommunicatie bevrijden uit de klauwen van verouderde technologie. “Eenvoud, betrouwbaarheid en onafhankelijkheid zijn onmisbare factoren voor een succesvolle en efficiënte weg naar de cloud”, zegt César Flores Rodgríguez, Chief Sales Officer van NFON AG. “De telefooncentrale uit de cloud kan precies dit bieden, ook in combinatie met premium-oplossingen voor contactcenters, recording of hospitality. Het afscheid van ISDN zou voor alle organisaties een reden moeten zijn hun aanpak te overwegen: Om in de toekomst succesvol en efficiënt te kunnen werken, hebben bedrijven ondersteuning door moderne bedrijfscommunicatie uit de cloud nodig.”

Nederland voorloper digitalisering
Transformatie en digitalisering vinden in heel Europa plaats. De markt voor telefoonsystemen uit de cloud groeit gestaag. Van 2017 tot 2022 zal het aantal cloud-aansluitingen in Europa toenemen van 13 miljoen naar 26 miljoen - het marktaandeel in Nederland alleen al zal toenemen van 18 naar 25 procent in 2020.* “Nederland is een van de voorlopers op het gebied van digitalisering in Europa”, aldus Leon Blank, NFON Partner Manager. “Het groeipotentieel is enorm. Het hele partnerkanaal erkent dat er geen weg terug is en stelt de ‘recurring revenues’ van cloud-telefonie op prijs.” De verspreiding van moderne cloud-oplossingen vordert. “Het gaat over de toekomst van de telefonie, ISDN is geschiedenis, verleden tijd, ten einde. De markt voor cloud-telefonie is in volle ontwikkeling en het kanaal zal hiervan profiteren. Met Cloudya, het telefoonsysteem van NFON, en Premium Solutions, kunnen we de groei bedienen.” Cloudya is het kernproduct van NFON en maakt intuïtief gebruik mogelijk van een krachtige app-suite die op elk apparaat kan worden ingezet, als een complete mobiele oplossing voor communicatie overal ter wereld. Cloudya wordt elke dag verbeterd om aan de hoogste eisen van de klant te voldoen - de nieuwe vrijheid van business-communicatie. Tevens vormt Cloudya de basis voor de geplande integratie van chat, video en delen.

Succes schept vertrouwen
NFON AG is momenteel actief in 15 Europese landen en heeft zes vestigingen. Sinds de oprichting in 2007 heeft NFON AG een voortdurende groei doorgemaakt. De beursgang in 2018 (Frankfurt Stock Exchange, Prime Standard) was een belangrijke stap in de uitbreidingsplannen van NFON. Met de lancering van het nieuwe kernproduct Cloudya, de overname van Deutsche Telefon Standard AG in het begin van het jaar en de opening van vestigingen in Italië en Frankrijk, wordt de bedrijfsstrategie consequent voortgezet: Groei!

*Rond 18 miljoen in kleine en middelgrote ondernemingen en 9 miljoen in grote ondernemingen.

*16 miljoen bureautelefoons - eigen marktmodel, gebaseerd op Cavell/MZA)

Over NFON AG

NFON AG heeft zijn hoofdkwartier in München en is de enige pan-Europese aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud. Het bedrijf telt meer dan 30.000 bedrijven in 15 Europese landen tot zijn klanten. Met Cloudya biedt NFON een gebruiksvriendelijke, onafhankelijke en betrouwbare oplossing voor geavanceerde zakelijke communicatie uit de cloud. Verdere hoogwaardige en branche-specifieke oplossingen maken het portfolio op het gebied van cloud-communicatie compleet. Met onze intuïtieve communicatieoplossingen stellen we Europese bedrijven in staat om hun werk elke dag een beetje te verbeteren. NFON is de nieuwe vrijheid van zakelijke communicatie. www.nfon.com